Bambi


Ett inlägg om en bok.


 

Mons Kallentofts och Markus Luttemans bok Bambi

Jag kan läsa igen. Det är skönt att kunna fly in i en fiktiv värld som en sen kan glömma när en slår ihop pärmarna för att gå vidare till nästa påhittade historia. Mons Kallentofts och Markus Luttemans Herkulesserie är emellertid av det realistiska slaget och mycket våldsam. Jag har nu läst den tredje boken i serien, Bambi.

Polisen Zack Herry mår bättre och har slutat med drogerna. Han är tillsammans med Mera och de två planerar för framtiden. Men så hittas ett gäng ungdomar döda ute i skärgården. De verkar ha begått nån sorts kollektivt självmord. Bakom det hela visar det sig finnas en ny drog, Bambi. Zack och hans kollega Deniz jobbar hårt för att hitta vem som ligger bakom tillverkningen.

Förutom att den här boken handlar om droger och näthandel av såna är svek och hämnd teman. För så småningom inser Zack att det finns ett hämndmotiv. Sveket… tja, det är delvis från Zacks mamma, vem hon nu är, och kanske ytterligare en och annan inblandad. Att livet inte alltid blir som en har tänkt sig vet ju de flesta av oss.

Jag tycker att den här tredje delen inte riktigt håller samma höga kvalitet som de två första delarna, Zack och Leon. Bambi är väldigt rörig och hoppig och en del trådar känns som om de hänger lösa i all evighet. Men visst är boken spännande och toffelomdömet blir ändå högt.

Rosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla mini

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Bambi

  1. imsevimse skriver:

    Jag tänkte precis den tanken! Vad skönt att hon kan läsa igen! Då har du i alla fall något välbekant att ägna tid och tankar åt.

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

