Lördagen den 17 september 2016: Stadsmissionerat och utefika


 



Kära dagbok…

 

Grodbakeler

Så här känner jag mig just nu.

Nä vet du, nåt stadsbesök blev det inte idag. Varken Fästmön eller jag kände oss upplagda för det, allra minst min onda häldjävul. Det blev ett besök på Stadsmissionen först och sen en tur till Slottet där vi pallade äpplen, fotade blommor och tog årets sista (?) utefika. Anna tog med en kanna kaffe och så stannade vi på vägen för att inhandla nåt smarrigt till det. Faktum är att vi åt så vi blev lika gröna i ansiktena som grodbakelserna här intill. Tungorna hängde utanför, för smått illamående är en underdrift när en sätter i sig en gigantisk bit morotskaka med hur mycket smet på som helst – och sen en russintiopp till dessert… Urrrrk…

Jag hade som tur var endast grundat med litterär frukost i form av bokbyte från Judasbarn till En kvinna i blått, kaffe samt fil med cornflakes och jordgubbar. Annars hade jag ärligt talat kräkts…

Detta bildspel kräver JavaScript.


Stadsmissionen såg vi både tokigt och slugt. 
Somliga handlade mycket medan andra endast köpte sig en pocketbok för tio kronor. Och fascinerades över en mätare som visar sig mäta neurologiska förändringar i fötterna hos diabetespatienter…

Detta bildspel kräver JavaScript.


Vädret var ganska hyfsat idag 
och vi for till Slottet för att titta till det och Slottsträdgården. Det blev en skön och varm stund med sol på bleka nosar där vi fikade vid ena husväggen. Blommor fotades, äpplen pallades, men nåt dopp blev det inte idag – vi bara gick ner till bryggan och glodde… Det blev en helt perfekt lördagseftermiddag!

Detta bildspel kräver JavaScript.


På hemvägen köpte vi middag och godis till kvällen. 
Det var mycket svårt eftersom vi kände oss gröna och illamående. Men jag känner oss och vet att till kvällen är det fart på oss igen.

Jag slängde av Anna hemma hos sig och fortsatte hem till mig för att vila häldjävulen och hämta min övernattningsrygga. Nu bär det av till fots på tur till Fänriken!

En riktigt go’ lördagskväll önskar jag dig som har läst!

 


Livet är kort. Men godis och kakor är gott!

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Antikt-retro-secondhand-loppis, Böcker, Dagbok, Epikuréiskt, Familj, Krämpor, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

