Årets andra semesterdag: Eftermiddag med shopping och goodbye


 



Kära dagbok…

 

Linn och katten Lucifer

Bye, bye Linn! Men först lite gos med kattpojken Lucifer.

Det blev en annan dag än jag hade tänkt. Men det blev en bra dag, om än lite… sorglig. Min semestereftermiddag avslutades med ett goodbye. Äldsta bonusdottern Linn drar till England, ja ja, tidigt i morgon bitti för att plugga där en termin. Vi hoppas hon är tillbaka i Sverige till jul. Fast… eftersom jag själv drog till England efter gymnasiet vet jag hur lätt det är att vilja stanna där. Sen, när en får nog, är det också väldigt skönt att komma hem. Jag hoppas förstås att Linn får en alldeles fantastisk tid i Bradford – trots att stans symbol är… ett vildsvin! (Linn har haft en close encounter med ett sånt en gång.) Att bo utomlands ett tag är en  fantastisk möjlighet, en upplevelse som berikar ens liv och nåt en bär med sig resten av tiden på jorden. Jag önskar Linn de bästa månaderna nånsin!!!

 

Bodum pressobryggare

Jag shoppade en Bodum pressobryggare för åtta koppar till fyndpriset 349 kronor.

Nåt stadsbesök blev det inte för min del idag, det sparar jag tills i morgon när jag får sällskap av Fästmön. Men jag hade några ärenden att utföra och lite pengar att sätta sprätt på. Eller det är ju så här att jag tål kaffet på jobbet väldigt dåligt. Därför ville jag köpa mig en pressobryggare som jag kan ta med och fixa mitt eget kaffe i. Jag for till Stormarknaden och där hade jag sån tur att ett medlemskap hos Kitch’n innebar ett bra pris på just en sån bryggare jag ville ha. Jag fick till och med en bryggare för åtta moccakoppar till samma pris som Cervera tog för en bryggare för endast tre moccakoppar, det vill säga 349 kronor. Så klart jag slog till på den större! Sen när jag kom hem tog jag mig en funderare. Det blir nog så att den nya, större bryggaren får stanna kvar här hemma, medan min lilla gamla och lite vippiga får hänka till jobbet.

Kaffeburk, min lilla gamla pressobryggare och min stora nya pressobryggare

Den lilla gamla pressobryggaren får nog hänka till jobbet, medan den stora nya får bli kvar här hemma.

 

Gråsvarta Adidas

Mina nya skor.

Efter inköpet av pressobryggare skuttade jag vidare till IntersportAtt bara äga ett enda par skor som en kan gå i utan att få jätteont är inte smart. Det blir problem om skorna går sönder. Mina nuvarande skor är snart två år gamla, men de allra bästa skor jag nånsin har haft. Självklart ville jag ha ett par nya likadana! Det fick jag – nästan: mina gamla har snigg-orange detaljer, medan mina nya går enbart i gråsvart. Fast skosnörena på mina gamla är orange och de går ju att flytta över till nya skorna för att piffa upp dem lite. Märket är i alla fall Adidas. Priset på skorna var 1 199 kronor, men genom att bli medlem även på Intersport fick jag dem till medlemspriset 799 kronor – 400 spänns rabatt alltså! Men vänta bara, jag shoppade mer på Intersport. I affären jobbade idag en bra och lagom påträngande säljare som heter Jonathan. Vi pratade hälsporrar, nåt som även han led av (vem fan njuter av dem?!). Jag behövde ett par nya hälinlägg till tofflorna hemmavid och frågade Jonathan till råds. Ett par hälkilar för hälsporrefötter fick sen också följa med till Toffelhemmet för priset 149 kronor. Det kan tyckas dyrt och slösigt, men kolla in hur slitna mina gamla var (ja, jag har kastat dem nu).

Tofflor med slitna inlägg och ett par nya

Kolla så slitna de gamla inläggen var!


Sista stoppet på hemresan blev… en riktig flopp! 
Jag hade läst att en ny godisaffär, BonBon, skulle smygstarta idag. Godisaffären har lokaler i det lilla köpcentrumet som förvirrande nog också kallas Gränby köpstad, men som ligger mellan Stormarknaden (Gränby centrum) och Tokerian. Det var inte bara jag som hade hittat dit utan även ett antal lediga föräldrar och barn. Och alla gick vi jättebesvikna och tomhänta därifrån för affären var bara öppen för påseende, en fick inte handla!!!

Godis i regnbågens färger

Godiset på BonBon var snyggt att titta på, men att inte få handla nåt var en besvikelse.


Nu har eftermiddagen gått mot kväll, 
denna min andra semesterdag i år. Jag ska värma min mat – kyckling i röd currysås och ris. Vad jag gör i afton? Tja, bryter servetter, uppdaterar till iOS 10 på mobilen och läser en bok, troligen. Vad gör DU som har gluttat i min dagbok här??? Skriv några rader i en kommentar och berätta om du har orkat läsa ända hit.

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Dagbok, Familj, Jobb, Krämpor, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Årets andra semesterdag: Eftermiddag med shopping och goodbye

  1. Krista skriver:

    Har nog gluttat här i en vecka ungefär, kom hit via en googling jag inte minns om vad nu. Känner mig lite ertappad, som att jag smygläst en dagbok. Det är roligt att läsa dig som verkar skriva för skrivlustens skull o inte för likes, följare, reklam etc.
    Jo just det, det var en helikopter eller nåt annat högljutt flygande ovanför mitt hus som hovrade mitt i natten jättelänge så jag googlade helikopter eller militärövning o hamnade här. /Krista

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Äsch, inte ska du känna dig ertappad – jag skriver ju för öppen ridå! När min gamla bloggs utrymme tog slut startade jag den här i maj i år, tror jag det var. Då bestämde jag mig för att verkligen bara skriva om sånt jag själv vill skriva om – OCH, framför allt just SKRIVA. Jag skriver för mig själv, men det är roligt när gamla läsare och nya lämnar kommentarer. Tack för din och välkommen hit, Krista! 😛

      Gilla

  2. imsevimse skriver:

    Va?! Fick man inte handla i godisaffären? Ojoj, inget bra sätt att få kunder.

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

