Måndagen den 5 september 2016: Hanky Pankys återkomst, stokkestolsprovning och klippt


 



Kära dagbok…

Jag måste bara inleda med en häftig bild. Så här underbart vacker, fast ännu mer i verkligheten, var himlen igår kväll. En sorts frid infann sig. Söndagsångest inför en kommande arbetsvecka är nåt som inte existerar i mitt liv.

Kvällshimmel

Det blev en lugn söndagskväll med underbart vacker himmel. Bilden är inte redigerad på något sätt utan kommer direkt från min mobilkamera.

 



Det går alldeles utmärkt att käka soppa till söndagsmiddag!
Jag svalt inte ihjäl alls utan blev tvärtom väldigt mätt. Soppan verkade sparka igång min hjärncell, för plötsligt upptäckte jag två saker som skulle ha följt med Fästmön hem: en rullgardin och hennes tröja. Min söndagskväll gick i lugnt tempo för övrigt. Jag tvättade jeans. Hela fyra par hänger nu på tork i badrummet. Sen läste jag ut en bok och plockade ut en ny ur TBR-hyllan*. Ja, helt ny är inte boken, jag vann den begagnad i en utlottning hos Uppsala-Ewa. Men författarduon är ny för mig. Det ska bli spännande! När det sen blev dags för det enda TV-programmet jag skulle se gjorde jag mig iordning och tittade från sängen på sovrums-TV:n. För säkerhets skull satte jag DVD-hårddisken på inspelning – jag vet att jag brukar somna. Det gjorde jag även denna gång, så jag missade de sista tio minuterna. Dem glodde jag på när jag kom hem i kväll.

Detta bildspel kräver JavaScript.


I morse var jag tidig till jobbet. 
Jag sov inte så bra i natt och sista gången jag vaknade var klockan fem. Då är det liksom ingen idé att försöka somna om, för då sover en så hårt. Därför låg jag och läste en stund innan jag klev upp för att möta dagen.

Hanky Panky

Hanky Panky är tillbaka!

Förmiddagen på jobbet använde jag effektivt till att skriva på diverse texter, fixa och trixa lite med bilder med mera. Mary Queen of Floods och jag gick och lunchade. Efter lunchen skrev jag en dagordning till ett möte i morgon samt förberedde ett par ärenden till dess.

Jag gladdes åt att Hanky Panky återvände till jobbet efter sin semester och vinkade från mitt kontorsfönster. Eftersom jag inte upptäcktes gick jag till dörren och välkomnade personligen när Hanky Panky klev in. Det var ett sånt glatt och trevligt återseende att vi kramades! Med vissa arbetskamrater känns kramar bara helt rätt, med andra inte.

Under dan hann jag också prova en stokke-stol som jag funderar kanske är bra för min rygg eftersom jag inte kan stå och jobba. Jag kom ner i stolen och upp ur den igen. Stolen var i vart fall inte så underlig och obekväm som den såg ut och jag tror en sån skulle funka och vara rentav bra för mig.

Stokkestol

Jag kom både ner i och upp ur stokkestolen och den var väldigt bekväm.


Efter jobbet hade jag äntligen en dejt med M. 
Det är en sån belöning att lägga huvudet i hennes händer och bli av med kalufsen. Alldeles särskilt perfekt var det idag när jag kände mig lite grann som växtdelen jag fick klippa av och slänga i papperskorgen (den hade vikt sig)…

Detta bildspel kräver JavaScript.


En skön måndagskväll önskar jag dig!


*TBR-hyllan = hylla med olästa böcker, books To Be Read

 


Livet är kort. Mitt hår också.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Familj, Jobb, Mat, Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

