Fredagen den 2 september 2016: Öppna ditt fönster!


 



Kära dagbok…

Jag måste bara inleda med en fråga: kan en halvera nåt som är uppskattat och använt och tio till antalet eller finns det risk för att det förlöjligas/ses som ett misslyckande och benämns

”Finn Fem Fel?

Mitt svar på frågan är nej. Utan att DU vet för mycket vad det handlar om, vad är DITT svar??? Skriv några rader i en kommentar!

Gklav örhänge

Örhängets ägare tillhör mina klara favoriter här på jobbet.

När jag sammanfattar min arbetsvecka tycker jag att den har varit bättre än förra veckan. På fredagen kändes det som om jag var på väg in i väggen/bli sjuk. Den här fredagen är jag bara trött. Magen har blivit lite bättre och kanske var det trots allt så att det hade med stress och press att göra?

Idag kan jag i alla fall gå hem med lättad börda, för jag har gjort det som har förväntats av mig – och kanske lite till. Det finns många pärlor bland kollegorna som med sin kompetens – och också sin värme och humor! – hjälper mig vidare när jag kör fast för att jag inte är tillräckligt bekant med organisationer eller personer.

Till lunch fick jag höra uppskattningens ord. Dem tog jag till mig. Sen satte jag mig ner med min bok och min lax och skötte en del sociala kontakter via sms, bland annat. Jag har fått veta att en före detta kollega har råkat ut för en olycka och intensivvårdas i väntan på operation. Mina tankar går dit!

Lax med ägg och dill

Min lunch.


Helg… Idag är det ett extra skönt ord.
Jag ska tillbringa den med Fästmön. Vår helg tillsammans börjar så snart jag har slutat arbeta eftersom jag då ska åka och hämta henne. Vi har en del planerat, men inte alla stunder. Prio ett är att införskaffa nåt gott att mumsa på till kvällen. Sen vill jag bara vara tillsammans med Anna till söndag kväll.

Jag önskar dig en riktigt bra helg där du får såväl vila som stimulans! Varför inte öppna ditt fönster???

 


Livet är kort. Nu är det helg. Öppna ditt fönster!

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Epikuréiskt, Familj, Jobb, Krämpor, Mat, Musik, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fredagen den 2 september 2016: Öppna ditt fönster!

  1. Hmm, nä jag kan nog inte gissa hur det det ska funka, med fem fel..

    Men, ha en skön helg nu och hälsa Anna !!

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Vi har en riktigt go helg, tack, men regnet har ändrat dagsplanerna. Tur att vi har fantasi att komma på annat.

      En skön helg önskar jag dig också! Anna är i duschen just nu, jag hälsar! 😛

      Gilla

  2. Agneta skriver:

    Behåll tio!
    Och ha en fortsatt trevlig helg😃!

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

