Onsdagen den 24 augusti 2016: På banan igen


 



Kära dagbok…

 

Banan och air duster

Eh nej. Inte banan i den bemärkelsen.

Det känns som om jag var lite off track igår och i förrgår. Idag känns det bättre och som jag är på banan igen. Ja, inte frukten, utan spåret, för att välja ett annat ord. Måndagen var bara för mycket (typ tio saker igång samtidigt på jobbet) och igår var jag så nervös för mina presentationer och eventuellt efterarbete. I natt låg jag och funderade på vad 17 vi hade bestämt om nya webbplatsens engelska sidor. Hade vi överhuvudtaget bestämt nåt??? Sen kom jag till jobbet och där arbetar jag tillsammans med sååå kompetenta människor och skärpta chefer att jag nästan stannar upp i steget för att nypa mig i armen och kolla så jag inte sover och drömmer det hela. 

 

Nåt som också gör mig förundrad på jobbet är den tacksamhet jag möter. Jag vet, jag tjatar om detta, men ändå. I morse fikade jag utomhus tillsammans med ett av mina favvo-team. Mot slutet av rasten tog jag upp att det nog är dags att revidera teamets kommunikationsplan – allra helst som avdelningens kommunikationsplan antogs igår. Det kanske var vågat gjort, men friskt vågat, hälften vunnet, sägs det ju. Det bar sig inte bättre än att teamledaren följde med på kontoret och vi diskuterade hur vi (jag och en av medarbetarna i teamet) skulle kunna samarbeta om detta på bästa sätt. Teamledaren var så glad och tacksam att jag hade tagit upp frågan!!! 

 

 Ingefärskarameller

Dessa ingefärskarameller tar kål på det mesta.

Idag på lunchen hade jag ett möte kring informationsfilmer. Clark Kent* tog oss till Thaikiosken på SLU. Detta medförde att jag fick mina efterlängtade kycklingspett. Dessutom passade jag på att köpa en ask ingefärskarameller. Såna där karameller som dödar alla eventuella virus på gång. Karamellerna är urstarka och det är väl det som tar kål på omgivningen, så att säga. Mötet gick också bra. Jag kunde erbjuda stöd i form av att vara bollplank och testpilot. Sen får vi se hur det går med produktionen, för dess leveransdatum är snävt satt och beställningen och underlaget undermåliga… Det är lite synd att ingefärskaramellerna inte hjälper mot sånt, men jag hoppas ändå att jag kunde uppfattas som stöttande.

På eftermiddagen skickade vi in beställningen på nya webbplatsen. Det känns… rätt härligt! Sen är det upp till mig att hålla den levande – förutom att få till de engelska sidorna, förstås. Men ändå. Det största jobbet är gjort och om en vecka hoppas jag att webbplatsen sjösätts. Pirrigt och spännande, men härligt, som sagt!

 

Apple blossom pelargon

Den lever!!!

Onsdagar har jag inte så många måsten – varken på jobbet eller hemma. Jag har vattnat mina 48 krukväxter i kväll, men redan i morse noterade jag miraklet: min apple blossom-pelargon blommar!!! Jag hade jagat just en sån pelargon under många år när jag fick tag i en förra sommaren. Sen åkte jag en långhelg till mamma – och då dog pelargonen nästan. Eller i vart fall hade lägenhetsvakten snudd på ihjäl den, för vi vattnar uppenbarligen inte våra växter på samma sätt. Nu fick jag emellertid erfara att pelargonen lever och att två klasar med blommor är på gång. Härligt!

Halva veckan har passerat och sommaren tycks vara tillbaka. Det är nåt jag får blunda för i helgen för jag måste städa, bädda rent och tvätta. Fästmön jobbar tråkpass, så vi ses nog inte. Vi får försöka se fram emot nästa helg ifall det vi ska hitta på nåt kul. Jag funderar på om vi möjligen skulle kunna ta en helg i Stockholm framöver. Du vet, bara unna sig hotellvistelse, god mat och dryck, museibesök och sånt som ger guldkant på banan. Tills vidare får mina guldkanter vara jobbet och böcker, förstås. I morse blev det bokbyte igen, från Sofie Sarenbrant till Sofie Sarenbrant…

Böckerna Vecka 36 o I stället för dig

Bokbyte från Vecka 36 till I stället för dig, det vill säga från Sofie Sarenbrant till Sofie Sarenbrant.


Mamma fick ett samtal i kväll. 
Under kvällen kom en påminnelse om hur viktigt det är att ringas ofta, för en dag finns det ingen mamma att ringa till igen. Mina tankar går till vännen med sorg idag!

Jag hade tänkt tillbringa kvällen med den understa boken ovan, men Anna hade fått paket och jag erbjöd min hjälp att hantera en del av innehållet. En kan säga att jag fungerade både som dörrslusk och sopgumma. Som tack fick jag gott kaffe och smörgåsar, ett och annat gos med Familjen Katt (trots att de försökte sno mina smörgåsar!) och självklart pussar. Då spelade det ingen roll att jag hade jobbat över en stund och var astrött. Kärleken är starkare än ”tröttman”!

Detta bildspel kräver JavaScript.


*Clark Kent = min lille bilman

 


Livet är kort. Ibland orkar en mer än en tror.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Familj, Film, Jobb, Personligt, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

