Mycket kriminellt på TV framöver


Ett inlägg om spänning.


 

Det är flera kriminalserier som verkar riktigt bra på gång på TV. På fredag startar en brittisk serie i tre delar, Saknad, aldrig glömd. Ett skelett hittas under golvet i en källare. Skelettet har legat där i 39 år. Kommissarie Cassie Stuart och hennes kollega Sunny Khan kallas in för att lösa fallet. Klockan 21.30 – 23 visas premiäravsnittet på SvT1, vilket innebär att det krockar med Tyst vittne på TV4. Hum…

Saknad aldrig glömd

Karaktärerna Cassie Stuart och Sunny Khan gräver i ett mordoffers förflutna på fredag kväll.


För den som vill ge danska Follow the money 
en andra chans går del två klockan 21 – 22 på söndag på SvT1. Jag kanske tittar trots att jag inte var så imponerad av första delen.

Follow the money

Follow the money imponerade inte på mig, men jag kollar nog ändå på del två på söndag.


Nästa tisdag sker det inga mord i Midsomer men väl på Island.
Då startar den isländska serien Fångade klockan 21.55 på SvT1. Totalt blir det tio avsnitt – i längsta laget, enligt min mening. Men en styckad kropp hittas i vattnet utanför en liten stad på ön. När stan blir helt isolerad på grund av en storm kommer brottsplatsteknikerna inte fram och lokalpolisen får ta hand om utredningen. Då dröjer det uppenbarligen tio avsnitt innan fallet är löst.

Fångade

Spänning och storm på Island på tisdag i stället för Mord i Midsomer.


Och så ett litet OBS!
för dem som liksom jag gillar Agatha Raisin – privatdetektiv. Vanligen letar hon mördare på torsdagar i TV4, men nästa vecka gör hon det redan på onsdag klockan 21. Om uppgifterna i TV-tidningen stämmer ser det ut att vara ett långfilmslångt avsnitt – naturligtvis minus reklampauser.

Agatha Raisin

Agatha Raisin kommer på onsdag nästa vecka i stället för på torsdag.

 


Livet är kort. En bra kriminalserie kan förhöja spänningen.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mycket kriminellt på TV framöver

  1. lisa skriver:

    Bra att Du tipsar om nya serier! Såg The Family, tack vare Dej. Och kollat vidare, jo det kommer en fortsättning på den! Prenumererar på 14- dagars TV tidning, men hur ofta kollar jag den.

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

