Mitt bokår 2016: Juli


Ett litterärt inlägg.


 

I början av februari ställde jag upp några mål för min läsning. Det handlade om en sorts TBR-lista. (TBR står för To Be Read, en att-läsa-lista, alltså). Jag satte ett mål bakåt för januari och det målet var att läsa julklappsböcker från 2015. Jag läste hela nio julklappsböcker i januari (och ytterligare nån bok), så en kan verkligen säga att jag uppfyllde målet. I februari var bokmålet att läsa fler andra böcker än deckare och det målet nådde jag. Mars månads bokmål var att läsa böcker av svenska författare. Det målet nådde jag också. I april månad skulle jag läsa brittiska deckare och även det bokmålet nådde jag. Målet för maj månad var att läsa böcker från loppis och second hand. Under maj läste jag tolv böcker och majoriteten av dem var från loppis och second hand, nio stycken. Bokmålet för juni månad var att läsa böcker av skandinaviska författare. Alla åtta böcker jag läste i juni var skrivna av skandinaviska författare och alltså nådde jag mitt bokmål.

Juni månads böcker

Skärmdump av de böcker jag läste i juni samt den sista boken jag påbörjade den månaden.


Bokmålet för juli månad var att läsa fritt vilka böcker jag vill
Trots att jag har jobbat heltid och inte haft en enda dags semester i juli hann jag läsa en hel del. Fyra av böckerna var födelsedagspresenter från Jerry och Elias, Fästmön och vännen FEM, en bok var köpt för ett presentkort från NK* och R och en bok var ett recensionsexemplar. TACK till samtliga!

De här böckerna läste jag i juli (om du klickar på böckerna kommer du till mina inlägg om dem):

Min kamp 2 Konsten att höra hjärtslag Väck mig när det är över

De öde fälten Kvinnan på tåget Nödrop: när krisen kommer

Smultron bröllop och döden Det andra ansiktet  Skymningslandet

Tiggaren


Totalt läste jag tio böcker i juli månad.
Och nog fick jag till en hyfsad blandning: fem deckare, tre romaner, en självbiografisk bok och en fackbok. Några av böckerna var nytukomna medan andra hade ett par år på nacken.

För augusti månad och resten av året har jag inte satt några bokmål. Jag ska försöka variera mig och bredda mig lite i min läsning. Jag har hittills i augusti läst en deckare av en svensk författare och påbörjat ett recensionsexemplar av en roman…


Den felande länken Gloria


*NK = Närmaste Kollegan på min förra arbetsplats

 


Livet är kort. Att läsa är semester för mig!

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Familj, Personligt, Vänner och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

