Kvällspromenad och byteshandel


Ett gående och bytande inlägg.


 

I kväll GICK jag till FästmönDet har jag inte pallat förut eftersom det är en mil till Himlen. Nu är det bara 1,5 kilometer oss emellan. Det blev en väldigt skön promenad, bland annat genom en grönskande park, på cirka 2 x 15 minuter i kväll. Tre kilometer är vad min hälsporre klarar just nu utan att jag får vrålont. Innan jag kryper ner mellan mina lakan i kväll ska jag klippa bort tejpen för att lufta fossingen. Jag njuter såå av att kunna gå lite längre sträckor! Laserbehandlingen och tejpningen tycks vara det som hjälper.

Grönska

Det är härligt att promenera i grönskan!


Naturligtvis ville jag se om familjen Katt 
trivs i sitt nya hem. Det gör de! De har tagit över vardagsrummet, så stackars Anna får nöja sig med ett hörn. Citrus låg i fåtöljen och Mini och Lucifer pendlade mellan sofforna. Men jag tror att även Anna är nöjd. Killarna verkar definitivt vara det och äldsta bonusdottern är på plats och hjälper sin mamma att packa upp.

Detta bildspel kräver JavaScript.


Vi mätte och Anna ska fundera lite. 
Sen planerade vi en del efterarbete i Himlen i helgen. Slutligen idkade vi byteshandel. Jag fick ju ett dussin ägg som ”varuprov” av kollegan A. Hälften av dem bytte jag bort mot en squash, odlad i Slottsträdgården. Äggen skulle enligt A smaka lite annorlunda. Det ska bli spännande, men jag sparar provsmakningen till helgen. Sen får vi se om vi blir kunder. Tolv ägg från höns som jag VET ser ut att ha det bra (har sett film) för 20 spänn är finfint!

Detta bildspel kräver JavaScript.


Sen gick jag hem 
bland gröna träd och på gröna mattor. En underbart skön och lagom lång kvällspromenad. Rädd för överfall var jag inte – jag är så ful och fattig att ingen skulle var dum nog att ge sig på mig. Dessutom hade jag ju en batong (= squashen) i en påse. När jag korsat gatan och gått in bland villorna svängde jag vänster vid lönnträdet. Sen var jag snart hemma hos mig igen. Jag vet nu att gräset är grönare på andra sidan gatan.

Lönnträd

Vid lönnträdet svängde jag vänster.


Jag önskar dig en god natt!

 


Livet är kort. Att kunna gå lite längre sträckor än för bara nån månad sen är gott. 

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Familj, Film, Krämpor, Mat, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Kvällspromenad och byteshandel

  1. Mona skriver:

    Vad härligt att ni kan gå till varandra nu, det måste underlätta mycket.
    Jag håller på och laddar upp inför min arbetsstart, kortare resväg men att åka kommunalt tar lika lång tid som det gjorde till det förra jobbet. Det innebär att det kommer att bli bil för mig.

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Det är nog mest jag som går 😉 Somliga är rätt slut i kroppen…

      Hoppas det går bra att jobba. Jag kanske kan få samåka med dig nån gång? Det galna är att snabbaste vägen är genom stan… Både gamla E4:an och nya = lååånga köer 😦

      Gilla

  2. imsevimse skriver:

    Vad skönt med rimligt promenadavstånd. Men ha för säkerhets skull en squash med dig även i fortsättningen. Tänkte samma sak igår när jag fick en jättestor gurka från sonens växthus. 🙂

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

