Ett zyndigt gott vin: The Wanted Zin


Ett inlägg om ett vin.


 

The Wanted Zin

Zyndigt gott zinfandelvin.

En behöver faktiskt inte krångla till saker och ting. Ibland är dyrast inte bäst. Ett rödvin som jag har köpt flera gånger är det som bär det rätt vitsiga namnet The Wanted Zin (2015). Förutom att det har skruvkork kostar det inte ens 90 kronor utan en krona mindre. Men det precis är så zyndigt gott som namnet anspelar på! (Dessutom anspelar det förstås på druvan zinfandel som det är gjort av.)

Så här skriver Systembolaget om det på sin webbplats:

”Mycket fruktig smak med fatkaraktär, inslag av björnbär, mörka körsbär, choklad och vanilj. Serveras vid 16-18°C till grillade rätter av lamm- eller nötkött. Mycket fruktig doft med fatkaraktär, inslag av mörka bär, plommon, choklad, mynta och vanilj.

Kex med fikonmarmelad och Blue alpost

Kex, fikonmarmelad och Blue Alp-ost passade finfint till vinet.

Självklart drack jag inte vinet till nåt kött. Först testade jag det mest som ett sällskapsvin i min ensamhet tillsammans med ostbågar. Därefter avnjöt jag ett glas tillsammans med kex, ostar och fikonmarmelad. Det var otroligt gott till båda!

Den som köper det här vinet får ett fylligt och smakrikt vin. Det är ett perfekt picknickvin liksom för den som bara vill ta ett glas eftersom det har skruvkork.

Toffelomdömet blir högsta möjliga!

Rosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla miniRosa toffla mini

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Epikuréiskt, Personligt, Vin och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ett zyndigt gott vin: The Wanted Zin

  1. KaxiMaxi skriver:

    Låter verkligen gott. Kan du inte skriva ut numren på de viner du testar så det blir lite enklare för oss ovana? Ha en br arbetsvecka och var försiktig med hälen!

    KRAM

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Hum… Nu tycker ju jag att länken till vinet på Systemets webbplats räcker. Om du inte orkar eller vill klicka på länken kan du hovra med musen (= hålla musen ovanför länken) så ser du numret. 😛
      Alla viner jag skriver om har kanske inte nåt nummer, men detta ovan har.
      Kram!

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

