Fredagen den 15 juli 2016: Skrämskott och gottgott


 



Kära dagbok…

 

 Avsnoppad jordgubbe

Avsnoppad gubbe.

Den här dan började mindre bra – jag sträckte ryggen. Och det är dummast möjliga tillfälle eftersom en flytt i familjen närmar sig. Men… nåja… det är ett tag kvar och sträckningen var inte så svår att den kan kategoriseras som ryggskott. Det var mer ett… skrämskott, typ att jag ska ta mig i akt. För hur konstigt det än låter känner jag mig lite sliten. Trötter blev mitt nya förnamn – eller efternamn? – den här veckan. Kanske därför jag till och med tramsade med jordgubbarna till frukostfilen i morse. Fast håll med om att bilden verkligen visar att jag avsnoppade gubbarna?! Som vanligt skrattade jag högt och rått för mig själv. 

 

Förmiddagen ägnade jag mig åt att förfärdiga kommunikationsplanen som jag påbörjade igår. Sen uppstod ett antal frågetecken, men uppdragsgivaren hade tyvärr inte tid att kika på detta före sin semester. Jag fick i alla fall klartecken att gå vidare med planen till min chef som är åter i tjänst nästa vecka. Plötsligt insåg jag att det är väldigt mycket som händer nästa vecka. Eller i vart fall rätt stora saker för min del på jobbet. Förutom ytterligare en kommunikationsplan som ska bli färdig ska jag med expertisens hjälp migrera vår externa webbplats till ett uppgraderat verktyg – som jag inte direkt kan…

Idag hade jag en lunchdejt med Rosa Gran. Jag lyckades virra bort oss till Sportson, nåt jag senare påtalade för NK* för att kolla av att NK håller sig vaken på sin semester… Sportson har jag nämligen ett ICKE-förhållande till, för att uttrycka mig milt.

Sportson

NEJ! Inte hit!


Lunchen intogs ungefär mitt emot Sportson. 
På Heat var vi inte ensamma, ändå kändes det inte trångt. Här åt vi lunchbuffé för 95 kronor som inte kunde betalas kontant vilket gav minus en rosa toffla i mitt tycke. Men sen var det slut på minus! Det blev bara plus. För mig som är matkrånglig är det nämligen perfekt med buffé där jag kan plocka sån mat jag för tillfället tål (jag tål vissa sorters mat av och till). Sen är det definitivt så att jag alltid äter för mycket när det är buffé. Samtidigt lär det inte bli nån macka i kväll utan möjligen nåt snacks och en öl till fredagsdeckaren på TV.

Detta bildspel kräver JavaScript.


Det blir inte bara TV-deckare i afton. 
Jag vill gärna läsa ut thrillern jag håller på med, för nu närmar sig upplösningen (jag har cirka 80 sidor kvar). På tur efter den står mer seriös litteratur av kriskommunikationskaraktär

På hemvägen stannade jag till vid Stormarknaden för att införskaffa lite flytande från Systemet att ta med på garden partyt i morgon. Kan du gissa vilket av vinerna som hamnar i guldpåsen??? Skriv några rader i en kommentar till inlägget och berätta vad du tror och varför!

Manifesto Les Fumees Blanches Grande Alberone The wanted Zin Valpoicella ripasso

Fem flaskor vin, men en ska ges bort. Vilken tror du???


En skön fredagskväll önskar jag dig!


*NK = Närmaste Kollegan på min förra arbetsplats

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Jobb, Krämpor, Mat, Personligt, Trams, TV, Vin och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Fredagen den 15 juli 2016: Skrämskott och gottgott

  1. lisa skriver:

    Jag tror det vita vinet, eller är det ett rose´? Är inte så hemma på viner, men brukar inte du mest köpa röda…? Alltså ger du bort det!

    Gilla

  2. Agneta skriver:

    Ingen aning om vilket vin du tänker ge bort, men vill önska även dig en skön fredagskväll, och en underbar helg – själv ska jag släpa med mig J till IKEA i morgon, inget jag ser fram emot direkt, men vi är sorgligt sofflösa, måste åtgärdas!!

    Liked by 1 person

    • Tofflan skriver:

      Men va HÄRLIGT med en shoppinglördag på IKEA! 😛 Jag har en jobbarkompis som skulle åka dit i kväll med sin yngste son (tonåring). Mutad, förstås, med glass och korv. 😛
      Sofflös kan en inte vara! Jag var det ett bra tag när jag hade skilt mig. Det var liksom inte riktigt lika mysigt att glo på TV och sitta i balkongstolar…

      Ha en go helg ni också!!! 😛

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

