Måndagen den 11 juli 2016: Ensamhet och spänning


 



Kära dagbok…


Det är min mammas födelsedag.
Jag ringde nu i kväll och grattade och sjöng. Det var roligt att höra att två kusiner av alla miljoner har hört av sig. Dessutom hade mamma fått bakelser (!) från en man och paket från mig. Lite ensam kände hon sig nog ändå, men jag tror att hon var nöjd. Och medan mamma slafsar bakelser sitter jag med datorn i knäet och hugger in på de två veckor gamla kolorna jag köpte i lördags. Sötsuget är enormt just nu…

Dator

Jag sitter med datorn i knäet och äter kolor.

Kycklinglunch hos Ultuna Thai

Tom kha gai, det vill säga kyckling och champinjoner i kokosmjölk.


Jag har känt mig ganska ensam på jobbet idag.
Det är tur att nån i mitt favvo-team kommer och frågar om jag vill fika med dem ibland. Det gjorde jag i morse. Resten av arbetsdagen har jag telefonerat, läst in på mig en rapport och petat lite här och lite där. Märkligt nog fick jag hela TVÅ telefonsamtal idag. En person kunde inte logga in och det beror på att vi gjorde en uppgradering av ett system idag. Bara att vara tålmodig och försöka igen. Säger jag som blev nipprig nu i kväll när jag inte kunde logga in i min webbmejl…

På lunchen åkte jag och käkade i thai-kioskenSLU. Jag tog med mig Elly Griffiths och Ruth Galloway som sällskap och läste mig igenom måltiden. Tyvärr serverades inte min favoriträtt, men jag åker tillbaka på onsdag, för ! I stället åt jag Tom kha gai (kyckling och champinjoner i kokosmjölk) och det var helt OK med chilisås på.

Mobil o kaffemugg

Fikapaus på eftermiddagen i min ensamhet.

Eftermiddagen blev ödsligare och ödsligare på jobbet. Somliga jobbar visst 10 – 15 så här års. Jag unnade mig därför att slå mig ner i en skön fåtölj i vår fikavrå – ensam – en stund och mobilsurfade.

När arbetsdagen var slut reste jag till Kina… äh, jag bara skojar – naturligtvis åkte jag hem. Jag vittjade postboxar och vattnade krukväxter i de båda hem jag råder över just nu samt gav husdjuren mat. Två maskiner torr tvätt vek jag eller la/hängde för strykning. Mörkret har nu sänkt sig över New Village. Det regnar och jag hör då och då ett muller i bakgrunden. Då passar det utmärkt att läsa min spännande bok på gång för att sen klockan 22 se två nya, otäcka avsnitt av The Family på Kanal 5.

Ha en fantastisk måndagskväll! Det tänker jag ha! 

 


Livet är kort. Gör nåt bra av det!

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Dagbok, Familj, Jobb, Mat, Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

