Dagens citat den 11 juli 2016


Ett citerande inlägg.


 

Boken jag läser är sannerligen en källa till många skratt, trots att den ju är en deckare och handlar om lik som dyker upp där de inte borde dyka upp. Rättsarkeologen Ruth Galloway är så underbart ironisk i Elly Griffiths böcker, men i De öde fälten gör hon så jag fullkomligt exploderar i asgarv lite då och då, även i min ensamhet. Till exempel här:

”[…] ‘Sitter Clara barnvakt åt Katie?’
‘Nej’, säger Ruth. Nelson kan höra att hon använder sin tålmodiga röst. ‘Jag lämnade Kate ensam hemma med en portion indisk hämtmat. Det är klart att Clara sitter barnvakt åt henne.’ […]

En portion indisk hämtmat… barnvakt… jag döööör av skratt…

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Ironi, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

