Mitt bokår 2016: Juni


Ett litterärt inlägg.


 

I början av februari ställde jag upp några mål för min läsning. Det handlade om en sorts TBR-lista. (TBR står för To Be Read, en att-läsa-lista, alltså). Jag satte ett mål bakåt för januari och det målet var att läsa julklappsböcker från 2015. Jag läste hela nio julklappsböcker i januari (och ytterligare nån bok), så en kan verkligen säga att jag uppfyllde målet. I februari var bokmålet att läsa fler andra böcker än deckare och det målet nådde jag. Mars månads bokmål var att läsa böcker av svenska författare. Det målet nådde jag också. I april månad skulle jag läsa brittiska deckare och även det bokmålet nådde jag. Målet för maj månad var att läsa böcker från loppis och second hand. Under maj läste jag tolv böcker och majoriteten av dem var från loppis och second hand, nio stycken. Den påbörjade boken var ett second hand-köp, men också passande för juni månads bokmål.

Skärmdump maj månads böcker

Skärmdump av de böcker jag läste i maj samt den sista boken jag påbörjade den månaden.


Bokmålet för juni månad var att läsa böcker av skandinaviska författare.
Trots nytt heltidsjobb är jag nöjd och känner att målet är uppfyllt. De här böckerna läste jag i juni (om du klickar på böckerna kommer du till mina inlägg om dem):

När duvorna försvann Den gränslöse Brudkistan

Nomen Nescio Eld och djupa vatten Avdelning 73

Rädslans fångar Sudden death


Det blev åtta lästa böcker i juni 
och de är faktiskt alla skrivna av skandinaviska författare – även de svenska författarna jag läste är ju skandinaver! En av böckerna var ett recensionsexemplar och två av böckerna var födelsedagspresenter från Fästmön.

Under juli månad är bokmålet att läsa fritt böcker vilka böcker jag vill. Jag påbörjade juli-läsningen i juni med en bok av en skandinavisk författare, Karl Ove Knausgård, och hans andra del av Min kamp. Även denna bok är en födelsedagspresent och givarna är Jerry och Elias.

Min kamp 2

 


Livet är kort. Att läsa är ren och skär lusta!

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Böcker, Familj, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

