Fredagen den 1 juli 2016: Gratulationer och strykningar


 



Kära dagbok…


Fredagskväll. Och här sitter jag i bästefåtöljen
med stängda fönster och dörrar åt baksidan. Jag tänker inte be dig gissa varför, men du må tro att jag sa ett och annat fult ord när en av persiennerna i vardagsrummet vägrade fälla ner sig. Om jag vill skriva måste jag nämligen sitta här för att ha nån som helst kontakt med mitt trådlösa, rätt värdelösa (ibland) nätverk. Inne i arbetsrummet kan jag sitta på lina, men där är ännu hetare än här. Och som sagt, öppet kan jag inte ha. Jag missade inledningen vilket har fått till följd att det stinker brand här inne.

JA JAG ÄR SKITSUR! JAG VILL OCKSÅ KUNNA NJUTA AV FRISK LUFT UTAN INSLAG AV ÄCKLIGA LUKTER OCH RÖK.

Fotokalendern juli 2016 jag o mamma

Arbetsveckan och juni är slut idag. I morse vände jag blad i fotokalendern och fick upp en bild på mig och mamma, tagen för två år sen.

Arbetsveckan är slut och dagen idag var lite… tunghövdad. Jag gled igenom dan i alla fall och fick gjort det jag skulle. Den här veckan har varit en synnerligen social vecka på jobbet. Det glädjer mig att folk söker inte bara min kompetens utan också mitt sällskap. Det är ju så många saker jag har fått höra om min person genom åren att jag nästan började tro på dem. Men bara nästan. Grattis till mig!

Jag blev glad när klev ur bilen hemma för då kom de första regnstänken. Efter ett gratulerande samtal till Mammakusinen B som fyller 80 bast idag slet jag fram strykbrädan. Det gick inte att smita undan längre – hela gästrummet var fullt av kläder som skulle strykas. Jag öppnade korsdrag och det var härligt. Dessvärre upphörde härligheten snabbt och regnet ersattes av sol och rök. Det blev till att stänga. Och svettas. Men det är OK att stryka – jag brukar fundera så bra då. Rätt som det var fanns inte en klädtrasa kvar att dra järnet över… Jag är mycket nöjd. Eller känner du inte lite avund när du kollar bildspelet nedan och ser vad jag har åstadkommit?

Detta bildspel kräver JavaScript.

 

Kvast

Morgondagens danspartner? Äh, bilden är från jobbet och som synes har vi har inomhusparkering där.

Naturligtvis hoppas jag på regn i morgon. Då slipper jag putsa fönster, för det har jag inte gjort på ett och ett halvt år, tror jag. Med fönsterputsning följer nämligen gardintvätt och mer jävla strykning. Dessutom ska alla 48 44 krukväxter flyttas fram och tebax från fönsterbrädorna. Jag behöver städa lägenheten i stället. Utöver städning måste jag ordna födelsedagspresenter åt min mamma som står på tur i familjen att fylla år. Nästa födelsedagsbarn har jag lite mer tid på mig att tänka ut nåt bra till.

Fästmön och yngsta bonussonen har dragit på en liten semestertripp. Jag är grymt avundsjuk, för jag hade gärna följt med och gjort det de har gjort/gör idag. Men jag gnäller inte eller klagar över att jag har ett arbete. Det vore bara liiite gott att få byta miljö, vara ledig, en stund. Jag har i alla fall tittat på nätet efter ett tänkbart nytt hem. Det vore ett helt OK miljöombyte att få stryka ett fett streck över adressen jag alltför länge har klamrat mig fast vid (sånt en är nödd och tvungen till när en inte har nån inkomst).

Nä, det är nog dags att sprätta en fredagsöl och duka fram kvällsmaten – parmesanringar. Det är i alla fall rätt vegetariskt. Jag ska ladda för en dans med kvasten i morgon. Nu ska jag bara försöka stryka ut irritaionsrynkan i min panna och ladda batterierna.

Ha en go’  fredagskväll!

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Dagbok, Familj, Jobb, Personligt och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

