Spännande sommar-TV: The Family och Morden i Midsomer, förstås


Ett inlägg om i alla fall TVÅ spännande TV-serier i sommar.


 

Igår, måndag, var jag lite halvseg på kvällen. Det var rätt skönt att glida ner i bästefåtöljen och sätta på TV:n. Kanal 5 visar till exempel Criminal minds: Beyond borders på just måndagskvällar och det är helt OK att glo på. Men gårdagen hade dessutom en spännande överraskning – premiäravsnitten av The Family.

The Family

The Family.


The Family handlar – icke helt oväntat – om en familj.
Mamman är på väg att göra politisk karriär när yngste sonen plötsligt försvinner en dag när det är nåt jippo på gång. Alla tror förstås att pojken är mördad. En man blir till och med fälld för mordet och hamnar i fängelse. Men plötsligt en dag, cirka tio år senare, traskar en ung kille in på polisstationen och säger att han är den försvunne Adam. Totalt tolv avsnitt är det av denna amerikanska serie från i år. Varje måndagskväll visas två avsnitt med start klockan 21.55 och fram till nästan midnatt. För oss som jobbar blir det tröttigt på tisdagsmorgnarna, men efter att ha sett de två första avsnitten igår kväll kan jag säga att det var värt det! Missade du The Family? Det går en repris på natten, kl. 2.15, mellan midsommarafton och midsommardagen!

Men… det är väl ingen sommar utan Morden i MidsomerJag klarar mig fantastiskt bra utan Falsksång med Svansen, Potta på Bråkmakarberget och allt vad de där hemska allsångsprogrammen heter. Däremot överlever jag inte utan brittiska mord i ett påhittat grevskap. I sommar blir det hela sex nya avsnitt, som vanligt långfilmslånga och på tisdagar klockan 21 i SvT1 med start nästa vecka.

Morden i Midsomer

Det blir hela sex mord i Midsomer i sommar! Hurra!


Sommaren är räddad!

 


Livet är kort. Den svenska sommaren är kort. Den svenska sommaren är ingenting utan Morden i Midsomer.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Personligt, TV och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Spännande sommar-TV: The Family och Morden i Midsomer, förstås

  1. SoP skriver:

    Det är aldrig sommar på riktigt förrän de börjar ha ihjäl varandra i Midsomer igen 🙂

    Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

