Gårdagens citat den 15 juni 2016


Ett citerande inlägg.


 

Uppsnappat medan jag köade:

”Har vi bokat tid för ett möte eller pratade vi om det här på krogen igår?

En kan inte låta bli att bli nyfiken – och lite full i skratt. Alla jobbmöten på krogen kanske inte är så… lysande. Det gäller ju till exempel att komma ihåg saker och ting. Och minns en inte ens om nåt möte är bokat eller vad en har pratat om kvällen innan… då är det svårt…

 


Livet är kort.

Om Tofflan

En fortfarande rätt tjock tant (?) som ändå är evigt ung och som vid första anblicken kan verka bitsk, elak och hård. I själva verket är jag from som ett lamm - mot dem som förtjänar det. Kärleken och hjärtat tillhör Anna! Alltid. Böcker, viner, blommor, träd, himlar och regn är några av livets goda ting, enligt mig. Vill du kontakta mig? Mejla mig genom att skriva till tofflan(snabel-a)home.se Som på gamla bloggen tofflan.wordpress.com gäller att du gärna får citera mig, men ange då källa. Och vill du låna/köpa en bild, mejla mig först. Knyck inte! Om du ser annonser här mellan inläggen är det inget som jag har hittat på eller godkänt utan WordPress.com som lägger ut utan mitt medgivande. Sorry!
Det här inlägget postades i Personligt, Trams och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Gårdagens citat den 15 juni 2016

  1. ojoj då :):) Det lät ju lagom seriöst va 🙂

    Gilla

    • Tofflan skriver:

      Nu hörde och såg jag att det var sagt med glimten i ögat, så därför kunde jag skratta, men det är nog inte så bra att prata jobb på krogen om en förtär så mycket alkohol att en inte minns vad som sagts…

      Gilla

  2. FEM skriver:

    Det är LIVSFARLIGT att prata jobb på krogen!!!

    Liked by 1 person

    • Tofflan skriver:

      Livsfarligt kan det vara beroende på vilket jobb det handlar om. Generellt tycker jag väl att jobbsnack sköter en på jobbet och inte på krogen. För säkerhets skull. En vet aldrig vem som lyssnar och är folk så påverkade att de inte ens minns vad de har sagt…

      Gilla

Kommentera gärna inlägget, men håll dig till ämnet! Kommentarer från anonyma och falska avsändare och från lånade identiteter publiceras inte!

